.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:
انتشار کاريکاتور موهن در نشريه فرانسوي، فتنه‌انگيزي جديدی است

 شمال نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران صبح امروز در جمع اهالی فرهنگ و هنر استان مازندران با محکوم کردن چاپ کاریکاتور موهن علیه پیامبر اسلام(ص) در فرانسه، گفت: یک کاریکاتوریست حرفه‌ای، تحلیل‌گر است، اندیشمند است، صاحب فکر است و به دنبال راه حلی برای مشکلات می‌گردد. کاریکاتوری که این نشریه آن را منتشر کرد، هیچ یک از ویژگی‌های اصلی کاریکاتور را نداشت؛ پس به راحتی می‌توان گفت نام این طرح را اصلاً نمی‌توان کاریکاتور گذاشت. نقاشی اهانت آمیز عامدانه ای بود تا تنها به این بهانه‌ حرمت‌شکنی کند. چه کسی است که حرمت‌شکنی با این عظمت را محکوم نکند؟!

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان مازندران گفت: آزادي بيان حدي دارد به ويژه زماني که در بردارنده توهين و تمسخر اعتقادات ديگران باشد و کسي حق ندارد اقدامات تحريک آميز انجام داده و به اعتقادات ديگران توهين و با عقايد ديگران شوخي کند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسعلی ابراهیمی افزود: حق آزادي بيان بايد در مورد باورهاي ديني مردم محدوديت هايي داشته باشد. کساني که باورهاي ديگران را تحريک مي کنند بايد انتظار ضربه مشتي محکم را داشته باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران، انتشار کاريکاتور موهن در نشريه فرانسوي شارلي ابدو را فتنه‌انگيزي جديد توصيف کرد و گفت: نشريه شارلي ابدو، دوباره در حال فتنه انگيزي است و مي خواهد فتنه جديدي را رقم بزند.

وی بازنشر کاريکتاتور موهن به ساحت قدسی حضرت محمد(ص)، را اقدامي تحريک کننده و خطرناک دانست و آن را مخالف با بنیان های آزادي بيان معرفی کرد و اذعان داشت: افرادي که دست به اهانت به پيامبر بزرگ اسلام (ص) مي‌زنند افرادي هستند که از انتشار رعب و وحشت بيمي ندارند و راه را براي ايجاد فتنه و تنش باز مي‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسعلی ابراهیمی، جريحه دار کردن احساسات بيش از يک ميليارد و 500 ميليون مسلمان در جهان و تمامي مومنان و کساني که به گفتگو و ارزشهاي مشترک بین ادیان توحیدی علاقه مند هستند را عامل تشنج آفرین عنوان کرد و تاکید کرد اين اقدام نشريه فرانسوي نقش مستقيمي در حمايت از تروريسم و افراط گرايي و افراط‌گرايان دارد و اين اقدام مردود، تحت هيچ عنواني از سوي دست‌اندرکاران اين اقدام شنيع، قابل توجيه نيست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان مازندران، سکوت هماهنگ کشورهای غربی نسبت به این رفتارهای منزجرکننده را در چارچوب اسلام ستیزی عنوان کرد و با اشاره به شواهد و قرائن مبنی بر نقش محافل صهیونیستی در هتک حرمت پیامبر اسلام(ص) با هدف مقابله با گسترش بیداری اسلامی تصریح کرد: مسلمانان جهان استمرار این اهانت ها را تحمل نخواهند کرد.

ابراهیمی گفت: این عملکرد در تضاد با آزادی های مصرح در منشور ملل متحد است و دولت فرانسه باید با درک احساسات مذهبی مسلمانان، درچارچوب محکومیت موارد توهین آمیز اقدامات لازم را بعمل آورد.

گفتني است نشريه شارلي ابدو که اخيرا هدف حمله چندين تروريست قرار گرفت و شماري از روزنامه نگاران و کاريکاتوريست‌هاي اين نشريه کشته شدند، بار ديگر در اقدامی تحریک‌آمیز و با تیراژ ۵ میلیونی یک کاریکاتور موهن دیگر از پیامبر اکرم(ص) منتشر کرد.

هفته‌نامه چارلي هبدو (Charlie Hebdo)، در سال 2006 ميلادي به انتشار كاريكاتورهاي موهن به پيامبر اكرم(ص) كه همان سال در روزنامه دانماركي «يولاند پوستن» چاپ‌ شده‌ بود، اقدام‌كرد كه خشم مسلمانان و اعتراضات گسترده در كشورهاي اسلامي را در پي داشت. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.